Netwerkweek puolivälissä. Olen johdattanut alempia vuosiluokkia ympäriinsä. Eilen kävimme Martin Roemersilla Delftissä ja David Galjaardilla Haagissa; molemmat hyödyllisiä käyntejä ja lisäksi Roemers tarjosi minulle fotoshoppaustöitä, joita nyt tässä harkitsen. Lisätulot olisivat todella tarpeen, mutten tiedä, onko minulla nyt valmistumisvuonna yhtään aikaa.

Tänään matkustin 2 tuntia ja 20 minuuttia Nijmegeniin 10 hengen ryhmän kanssa. Vierailimme Andrea Stultiensilla. Hemmetin kivoja kirjoja, hyviä ajatuksia (skannaan varmaan muistiinpanoni tänne myöhemmin, en jaksa kirjoittaa niitä auki). Ja lisäksi siellä studiossa istui kaksi ugandalaista setää.

Kuvassa tämänpäiväinen ryhmäni, keskellä Andrea Stultiens ja ihan laidassa Kaddu Wasswa.

Kävin tervehtimässä Kaddu Wasswaa ja Arthur Kisitua. Ensimmäinen on isoisä, toinen pojanpoika. Kaddu Wasswa kertoi, että hänellä on ollut 18 lasta, joista 10 on kuollut aidsiin. Yksi kuolleista oli Arthur Kisitun äiti. Ugandassa on alueita, joilta puuttuu keskimmäinen sukupolvi kokonaan. Jäljellä ovat isovanhemmat ja lapset. 

Kaddu Wasswa kertoi myös nähneensä Jinjan oikeustalossa keväällä pari eurooppalaista valokuvaajaa. Hän piti minua kädestä puhuessaan, eikä ymmärtänyt hämmästystäni. Olivatko ne Jan ja minä? Todennäköistä. Kuinka monta eurooppalaista fotaajaa siellä hengaa?

Mutta voiko maailma olla aina näin täynnä omituisia yhteensattumia? Minä en oikein enää tajua.

Vaihdoimme yhteystietoja ja ostin Andrean, Kaddun ja Arthurin kirjan lähtiessäni. Sain omistuskirjoitukset. Ja nyt syönkin sitten loppukuun puuroa, mutta ainakin on kiva fotokirja jota katsella puuroruokailun jälkeen.

Huomenna vien seitsemän henkeä NOOR-fotoagentuuriin Amsterdamiin ja perjantaina minulla on tapaaminen neljän portfolioarvioijan kanssa. Hiiii.