Nythän tässä on tietysti se ongelma, että minä olin jo ihan asennoitunut muuttamaan ensi joulun kieppeillä Suomeen. H:n uusi työsopimus jatkuu tammikuun loppuun, ja pomoni ystävällisesti järjestivät minulle vielä sinne asti työstävapautusta Helsingin ylipoistolta. Siellä se duuni sitten kuitenkin kovasti minua odottaa, ja täytyy myöntää, että olen minäkin duunia kaipaillut.

Vaan tämä koulu. No, muuta ei voi tehdä kuin katsoa mitä tapahtuu. Onhan tässä aikaa ihmetellä. H:kaan ei saa tietää tammikuun jälkeisestä apurahatilanteestaan mitään konkreettista ainakaan ennen syyskuun loppupuolta. Jospa sitä koettaisi viettää kesää pähkäilemättä ja katsoa sitten syksyllä ja talvella, mitä tuleman pitää.

(Vaikka täytyy kyllä sanoa, että iso haave tässä täyttyi kun pääsin vihdoinkin opiskelemaan juuri tuota alaa... Kävin tänään viemässä paperit koululle ja heti olisi haluttanut jäädä sinne hengaamaan. Paikka on iso, sekava, sokkeloinen, epäsiisti, kaikin puolin ihana. Vähän kuin Kaapelitehdas sisältä.)