H on kotona. Olemme henganneet Delftissä ja kotosalla ja minä olen ollut tekemättä töitä. Vaikka pitäisi tässä kyllä aloittaa. Lomasuunnitelmasäätöäkin on meneillään. Ja syyssuunnitelmia. H tahtoo olla vielä vuoden loppuun Ruotsissa. Täytyy sanoa, etten ole ihan kauhean innoissani. Toisaalta minkäs sille, jos kerran sieltä tulee liksa. Ja tutkijanuranjatko. Tärkeää hänelle. Tietää vain yksinäistä ja vaikeaa aikaa minulle. Vaikka on tuossa sellainenkin oljenkorsi, että osan työstä voisi ehkä tehdä Delftissä, vaikka Lund maksaisikin viulut.

Minä olisin oikeastaan halunnut, että olisimme yhdessä palanneet Suomeen. Mutta se nyt ei näytä järjestyvän vielä tänäkään vuonna.

Onneksi tässä on välissä vielä kesä ja aikaa viettää aikaa yhdessäkin. Mökillä ja muualla.

Kävin huvittelemassa polaroidhasselin kanssa, hauska ottaa välillä kuvia omaksi iloksikin. Vaikka ehkä minä nuokin jonkinlaisessa muodossa tungen johonkin koulukontekstiin. Katselin noita kaupungilla parveilevia turisteja, jotka kuvasivat kirkontorneja ja antiikkikauppoja ja Delftin sinistä ja vinoja idyllisiä kanavanreunataloja, ja aloitin kuvasarjan vähän ihan erilaisesta Delftistä.


Different Delft 1

Different Delft 2

Different Delft 3

Tältäkin tämä kaupunki näyttää.