Jospa lahjoitti minulle e:n.

Kirjoita blogiisi 10 sanaa, jotka alkavat kyseisellä kirjaimella, ja lisää mukaan selostus, mitä kyseinen sana sinulle merkitsee ja miksi.

eläimet

Olen aina ollut suunnattoman eläinrakas, tarkemmin vielä kissaihminen. Suurimman osan elämästäni olen elänyt kissojen kanssa. Nyt ei kissa ole mahdollinen, H:n pahan allergian takia, ja tämänhetkinen lemmikkimme onkin hamsteri. Toivon, että tulevaisuudessa voimme ottaa koiran.

eksyminen

Olen tosi huono hahmottamaan ilmansuuntia ja maantiedettä yleensäkään. Voin hyvin eksyä kotikulmillani, jos kuljen hieman tavanomaisesta poikkeavaa reittiä. Minun on opeteltava reitit moneen kertaan, jotta yleensäkään löytäisin edes niihin paikkoihin, joissa käyn jatkuvasti.

elämäkerrat

Nautin elämäkertojen lukemisesta. Lainailen niitä kirjastosta. Parhaillaan on meneillään Barack Obaman nuoruuskuvaus Dreams from my Father.

elokuvat

Katsoin ennen paljon elokuvia. Nykyään tämä harrastus on jäänyt vähemmälle, kun ei ole oikein aikaa, eikä samalla tavalla mielenkiintoista tarjontaakaan. Tällä viikolla tosin Amsterdamin dokumenttielokuvafestivaali korjaa tilannetta. Dokumentit ovatkin suosikkejani.

eno

Minulla on vallan erinomainen eno. Lapsena siskon kanssa kutsuimmekin häntä aina vain enoksi, josta sitten enon omat lapset hämmentyivät ja ottivat käyttöön saman nimityksen. Nykyään sanotaan Jore tai Eno Jii, mutta enona minä häntä yhä ajattelen.

ehtiminen

Olen niitä ihmisiä, jotka ovat turhantarkkoja ajoissa olemisesta. Tänäänkin ehdin tunnille vaikka junat eivät kulkeneet, mikä sitten vähän harmitti kun kukaan muu ei ehtinyt.

erilaisuus

Täällä varsinkin olen tuntenut olevani erilainen; eri ikäinen, eri kieltä puhuva eriskummallinen erityistapaus. Entisessä perusyhteisössäni Atkosin porukassa tuntui, että olemme kaikki erilaisia ja erikoisia ja sellaisinaan hyväksyttyjä. Nykyisin erilaisuuden esiintuomista pitää hieman varoa.

evidenssi

Pyrin ajattelemaan asioista tieteellisesti ja siksipä vaadinkin evidenssiä esitetyistä väitteistä.

ei

Minun on tosi vaikea sanoa ei. Jos joku minulta jotain pyytää, varsinkin aikaani, on minun lähes mahdoton kieltäytyä, vaikka tietäisinkin, että aikaa ei oikeastaan ole. Tulee kauhean huono omatunto. Tästä johtuen joudun välillä koululla jotenkin hyväksikäytetyksi, kun olen opettanut oppilastoveritenavat siihen, että minulta riittää aina aikaa ja apua.

evoluutio

Jeesus-kalalla on jalat. :-) Eksyin joskus muutamaksi vuodeksi seuraamaan sfnetin evoluutiokeskusteluryhmää, ja hämmästyin; vielä on ihmisiä, joille evoluutio ei olekaan se todennäköisin lajikehityksen selitysmalli. Minua kiinnostaa sekä evoluutiobiologia että evoluutiopsykologia; satuin pääsemään joskus Stephen Jay Gouldin luennolle ja Dawkinit on luettu. Itse siellä sfnetin ryhmässä en jaksa vääntää - jotkut nettiriidat ovat ikuisia, pöytään kannetusta todistusaineistosta riippumatta.


Kommenttilaatikossa saa pyytää kirjainta, jos tahtoo meemiin mukaan.