Täällä me vielä vietämme hiljaiseloa Frau Waldowin talovahteina. Minun piti lähteä tänään kotiin Hollantiin, mutta lumikaaos, nuhaisuus ja työharjoittelusoppa siirsivät lähtöäni myöhemmäs. Nyt minulla on lippu torstain junaan. Työharjoittelun piti alkaa omilla projekteilla - työnantajani oli tarkoitus lähteä kuukaudeksi Ugandaan - mutta nyt on kaikki vähän auki. Työnantajan perheessä on surua, reissu peruuntunut ja minulla ei ole aavistustakaan, koska aloitan työnteon. Sovittiin, että soitellaan ensi viikonloppuna.

Me olemme lähinnä pelanneet Dominionia korteilla ja koneella BrettspielWeltin palvelussa. Yksi lisäosakin piti korttisettiin jo ostaa. Addiktoiva peli on se. Tänään kävin sovittamassa itseäni auton kuskinpenkille, autokoulun tutustumistunti on kai ensi viikolla. Delftissä, siis. Mutta sovittaa piti, koska en ensin uskonut, että puolentoista metrin pygmi ylettyisi ajamaan tavallista autoa. H kannustaa minua autokouluun, kuvittelee jo varmaan mielessään, kuinka itse torkkuu ensi kesänä takapenkillä kun minä kuljetan piiiiitkäää tietä Ruotsin läpi Suomen-laivalle...

Se auto piti muuten ensin kaivaa lumesta esiin. Lunta tulee ja tulee ja tulee. Joko kohta on kevät?