H lähti takaisin Ruotsiin. Nyt edessä taas parisen viikkoa hamsterin kanssa kaksistaan. Sosiaalista elämää on kyllä sovittuna, jos koululta jää yhtään aikaa. Ja jos tästä toipuu sosiaaliseksi, flunssa ei ole vieläkään ohi, uudet lasit vaivaavat vieläkin, ja lisäksi tuo toinen silmä on nyt yhtäkkiä kirkkaanpunainen ja pirun kipeä. Joku tulehdus iskenyt tms. Mutta räpyttäminenkin sattuu, samoin silmän liikuttaminen. Ei oo reiluu.

Aika menee huomattavasti nopeammin kun H on kotona. Vaikkemme edes tee yhtään mitään, kun molempien suosikkiajanviete on kuitenkin se kotona nyhjääminen. No kävimme me perjantaina tuossa lähibaarissa parilla.

Kauhea dilemma. Mun pitäisi olla 10.10. Suomessa, koska rakas ystävä on hankkinut minulle lipun Leonard Cohenin konserttiin (ja lisäksi on eräs ystävälle ja minulle merkityksellinen päivämäärä juuri tuolloin). Sitten pitäisi olla Suomessa myös 25.10., koska enoni, mahtava tyyppi, pitää kemut 25-vuotispäivänsä 25-vuotispäivän kunniaksi (tai jotain). Joka tapauksessa lennähdän 8.11. Suomen kautta Japaniin.

10.10. on hyvin vaikea päästä Suomeen, koska minun pitäisi pystyä olemaan koulussa ainakin klo 14 asti ja silti ehtiä illaksi konserttiin. Lintsaus ei oikein onnistu, sillä olen poissa jo kaksi perjantaita Japanin takia. 25.10. taas voisi onnistuakin, sillä tuolla viikolla meillä on sattumoisin syysloma. Toivottavasti H vain ei ole ostanut vielä tuolle ajankohdalle lippua tännepäin.

No, mietin vielä pari päivää ja alan sitten säätää. Lisäksi pitäisi varmaan laskea rahat. Halpoja lentoja kun ei oikein nykyisin ole. Ja jostain syystä tuntuu siltä, että sinne Japaniinkin jää pala säästöistä...